De werkwijze van Hobus

Stap 1: Elkaar leren kennen


Eerst en vooral wil Hobus je leren kennen.


Nadat je Hobus en zijn stijl alvast hebt leren kennen via deze site contacteer je Hobus via de contactpagina.


Na contact via mail is het tijd voor een videocall of een bezoek aan de werkplaats. Je mag je verwachten aan een spervuur van vragen gaande van 'Wat is je lievelingskleur' tot 'Hoeveel dagen wil je autonoom kunnen kamperen?'. We zullen alle aspecten van je toekomstige camper bespreken: van stijl tot elektrische installatie en van gordijntjes tot verwarming.

Stap 2: Je project boeken


Eens zowel jij als Hobus zeker zijn van de samenwerking gaat de bal aan het rollen.


Hobus maakt een offerte voor je. Eens deze getekend en goedgekeurd is, we samen de algemene voorwaarden hebben doorgenomen en het voorschot betaald is, wordt de benodigde tijd voor je project in de agenda gereserveerd.

Stap 3: De bouw van je camper


Eens je bus in de werkplaats staat vliegt Hobus er in.


Je rijdt je toekomstige camper de werkplaats binnen, neemt afscheid van je lege canvas en legt het lot van je droomcamper in de handen van Hobus.


Tijdens het verloop van de ombouw word je op de hoogte gehouden en krijg je elke week foto's van de vooruitgang.

Stap 4: Je Hobuscamper afhalen


Het is zover, je mag je op maat gebouwde camper komen afhalen, hoera!


Samen zullen we alle toestellen en details van je nieuwe huis op wielen overlopen en natuurlijk toasten op het begin van je vanlife-avontuur.


Eens je zeker bent dat je helemaal mee bent met elk detail van je nieuwe busje zwaait Hobus je met plezier af en mag je voor de eerste keer de zonsondergang tegemoet rijden!

FAQ's

Hoeveel kost een op maat gemaakte camper?


Omdat alles bij Hobus op maat gemaakt wordt hangt er aan elke volledige ombouw een ander prijskaartje.


De bouw van een Reiziger (L2H2) begint bij €32.500. Een Avonturier kan al vanaf €4.750.

(prijzen inclusief btw, exclusief voertuig)


De uiteindelijke prijs is afhankelijk van de complexiteit van het project en van de gekozen toestellen en materialen.

Hoe lang moet ik mijn busje missen?



Elk project is uniek en heeft bijgevolg een andere doorlooptijd.


Een Reiziger (L2H2) staat gemiddeld 12 tot 16 weken in de werkplaats, een Avonturier 1 tot 3 weken.



Mag je zelf ramen en dakluiken plaatsen?



Bij voertuigen tot bouwjaar 2012 mag je zelf ramen en dakluiken plaatsen.


Bij voertuigen vanaf bouwjaar 2012 mag dit niet. Bij deze voertuigen mogen deze werken enkel door COP-gecertificeerde bedrijven uitgevoerd worden. 


Je krijgt bij de plaatsing een origineel plaatsings certificaat, dit document heb je nodig voor de periodieke keuring.


Foto: The Cabin Couple